Hidroelectrica a informat că nu mai poate respecta contractele de livrare a energiei pentru consumatorii casnici exclusiv din producția proprie, din cauza numărului mare de clienți care s-au adăugat recent portofoliului său, subliniind că acest fapt ar putea conduce la creșterea prețului în viitor.
La finele lunii iunie, Hidroelectrica raporta 768.836 de clienți casnici și industriali, având peste 177.000 de noi clienți atrasi în prima parte a anului. Aceste informații au fost distribuite pe un grup de Facebook destinat clienților Hidroelectrica, iar compania a validat veridicitatea acestora pentru HotNews.ro.
Compania a evidențiat că nu poate accepta toți clienții casnici din România, deoarece necesarul de energie depășește capacitatea de producție. De asemenea, aceasta are contracte semnificative cu clienți industriali mari. Prețurile ar putea crește în viitor, având în vedere că Hidroelectrica va începe din 2025 să achiziționeze energie de pe piață pentru a satisface cererea, iar aceasta s-ar putea dovedi mai costisitoare decât energia generată intern.
Conform legislației, furnizorii au dreptul de a ajusta prețurile din contractele actuale, cu o notificare prealabilă de 30 de zile, iar clienții au posibilitatea de a rezilia contractele dacă nu sunt de acord cu noile prețuri.
Într-un comunicat din iunie, Hidroelectrica a garantat că poate accepta noi clienți fără restricții, având capacitatea necesară pentru a gestiona cererile. În prezent, Hidroelectrica propune cel mai mic preț pe piața energetică, variind între 1,04 și 1,1 lei/kWh.
În prima jumătate a anului, compania a raportat o creștere de 30% a numărului de clienți. Eliminarea plafonării prețurilor, începând cu 1 iulie 2025, a sporit interesul pentru schimbarea furnizorului.
Producția de energie a scăzut cu 27% în prima parte a anului 2025, iar profitul net a scăzut cu 41%. Hidroelectrica a fost nevoită să achiziționeze energie mai scumpă de pe piață pentru a onora contractele, evoluând ca un integrator și furnizor ce combină producția internă cu achiziții de pe piață.